måndag 5 juni 2017

Tack dikt till arbetskamrater

Skall snart sluta på mitt nuvarande demens boende för äldre. Jag skulle vilja ha en bra dikt som jag kan skriva på ett kortet till mina arbetskamrater. Denna arbetsplats skulle jag inte vilja lämna, men för att jag skulle få en fast tjänst så måste jag. Kan ju berätta att dessa arbetskamrater är nog de bästa som finns.


Jag säger tack till juryn för att de drämt till mig med stans snyggaste knölpåk”.

Roberto Benigni använde bl a väderjämförelser för att beskriva känslan då hans film Livet är underbart vann tre Oscar: ”Jag vill dyka ner i denna ocean av generositet, det är som en hagelstorm av vänlighet och tacksamhet. Har ni vägarna förbi Sala så är det så gott som tvångs på att åka in till Nya Holmgården och ta en kopp kaffe. Så tack ALLA för ALLT. Ni har varit, är och kommer alltid att fortsätta vara helt underbara och jag kommer att sakna er.


Allt gott på vägen önskar jag er och allt gott önskar jag faktiskt också mig själv! Tack för den tid som varit, kära kollegor! Hålla tal till arbetskamrater När man ska avtacka en arbetskamrat som har jobbat i företaget i många år men nu ska gå i pension är det vanligt att man håller ett tal för arbetskamraten.


För en billigt penning kan man köpa ett färdigskrivet tal som man sedan kan modifiera om man vill, så att det passar extra bra för den arbetskamrat som ska sluta på jobbet.

Till stor del för att du måste bjuda på tårta. Att ni med en blick kan kolla på varandra, veta exakt vad den andra tänker och börja asgarva åt er chef. Ska du fått i uppgift att säga något fint till en kollega eller ska du skriva ett tal till någon på jobbet? Se vad du borde få sagt här!


Men det är också den stund då det är viktigt att göra ett bra sista intryck. Så kan du klara av att säga ett par ord till dina församlade arbetskamrater -chefer är det bäst. Du behöver bara säga åh så jag kommer att sakna er alla - tack för allt god gemenskap och all vänlighet eller något sådant. Ett stort tack , födelsedags tack , tack dikt , tusen tackar till dig.


Text till tackkort, textförslag till tackkort, förslag på text tackkort, tack för gratulationer på facebook, hur säga tack på olika sätt. De är sju till antalet. Natalie är år, Niklas år, Kristofer år. Gabriella år, Lovisa år och tvillingtjejerna Agnes och Signe år. Förutom att jobba pysslar jag en del med inredning, jag gillar bloggar och att blogga.


Startade min blogg med anledning att min äldsta dotter flyttade till Cypern för att bli fotbollsproffs. Här är en av mina dikter som också finns tryckt på kort och den får gärna citeras om mitt namn finns med som författare. Dikten är egentligen tänkt till någon som slutar på ett jobb, till exempel, men den kan ju även användas när man själv är den som lämnar.

Jag är så tacksam för att jag fått möta dig. För du är speciell och värdefull för mig. Ja, tack , jag mår bra.


Tycker det är så skönt att inte hinna bli hungrig, men kommer nog att ledsna rejält på soppor efter som jag har tre veckor kvar med bara flytande kost. Såg att du skrev att många inte tål ägg efter op, och jag hoppas innerligt att jag kommer att göra det för jag gillar verkligen ägg, mycket praktisk mat. Prislista, vykort (enkelkort) Mängdrabatt räknas på summan Akort och presenteras i varukorgen. Du har många fler mål att nå och nya marker att utforska.


Och inte minst: du bestämmer själv hur många milstolpar du har kvar. Talet passar som ett allmänt tal till någon som går i pension, och kan hållas av antingen släkting, vän, chef eller arbetskamrat. Innehåll: det finns oändligt många varianter på hur pensionärslivet kan se ut. För många av oss är det så svårt att räcka till för allt som måste göras och allt det som man vill. Men fast det är så mycket på jobb och hemmavid så är del beredda att ge utav sin tid.


Det värmer mig i hjärtat att du är en av dom att du är en person som gärna bryr dig om. Avslutningsvis så vill jag rikta ett stort TACK till mitt LK team, som är väldigt värdefulla för mig, jag har lärt mig enormt mycket av er och den kunskapen ni har givit mig kommer jag alltid bära med mig. Snart lämnar jag dator och passerkortet och beger mig ut mot nya äventyr. Ordspråk om livet, kärleken eller sånt som man bör eller inte bör göra.


Anna Maria Lenngren, en diktare som alla kanske inte känner till eftersom de hellre. Tycker att tack för den här tiden låter för kort. Vett och etikett på jobbet – vad skriver vi på kortet till arbetskamraterna som nu går i pension?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg