fredag 16 juni 2017

Arbetskamrat slutar kort

De ska få blommor med kort på. Vett och etikett på jobbet – vad skriver vi på kortet till arbetskamraterna som nu går i pension? Och så är du ju så duktig på ditt jobb! Nu ska du flytta till en annan sta men vi hoppas att du kommer och hälsar på.


Vi har köpt blommor till dig.

Lycka till med det nya jobbet! Uppgift Du ska hålla ett tal till en kollega. Han eller hon ska sluta. Skriv stödord eller meningar. Prislista, vykort (enkelkort) Mängdrabatt räknas på summan Akort och presenteras i varukorgen.


Skall snart sluta på mitt nuvarande demens boende för äldre. Jag skulle vilja ha en bra dikt som jag kan skriva på ett kortet till mina arbetskamrater.

Denna arbetsplats skulle jag inte vilja lämna, men för att jag skulle få en fast tjänst så måste jag. Kan ju berätta att dessa arbetskamrater är nog de bästa som finns. Därmed inte sagt att alla avtackningar måste se exakt lika ut. Fråga gärna hur medarbetaren själv vill bli avtacka naturligtvis inom de ramar som finns i organisationen. En person som har arbetat länge i organisationen kan t ex få en dyrare present än en person som bara arbetat en kortare tid.


Tack till kollegor från arbetskamrat som lämnar sitt jobb Kära arbetskamrater , det gör ont när knoppar brister, på samma sätt gör det ont att säga hej då till Er idag. Arbetet här har varit som ett pussel, där de flesta bitar varit färgglada och vackra och hittat sin plats i pusslet snabbt. Det kan vara en person som går i pension eller som har valt att byta jobb av en eller annan anledning. Exempel på tal vid avtackning: Vi kommer att minnas dig med glädje. Det kan ju stå till exempel som såhär: Tack så mycket för att vi fått jobba med dig och lära känna dig, vi kommer att sakna dig men vill samtidigt passa på att önska dig lycka till i framtiden på ditt nya jobb, med pluggandet, eller som ditt liv som pensionär.


Ja det beror ju på varför personen slutar på vad man ska skriva. Här är en av mina dikter som också finns tryckt på kort och den får gärna citeras om mitt namn finns med som författare. Dikten är egentligen tänkt till någon som slutar på ett jobb, till exempel, men den kan ju även användas när man själv är den som lämnar. Tack för den här tiden och sedan gott om plats för alla som jobbat med kollegan som slutar att skriva på.


Avtackning text exempel. Att träna sig att skilja mellan sak och person är viktigt.

Det är inte dina kollegers skuld att du får sluta och du vill ha bra referenser. Om du lämnar allt bakom dig i besvikelse blir du så ensam i din process, säger Sylvia Björklund. Dessutom kan en uppsagd snart vara tillbaka på sin forna arbetsplats, påpekar hon.


När man ska avtacka en arbetskamrat som har jobbat i företaget i många år men nu ska gå i pension är det vanligt att man håller ett tal för arbetskamraten. För en billigt penning kan man köpa ett färdigskrivet tal som man sedan kan modifiera om man vill, så att det passar extra bra för den arbetskamrat som ska sluta på jobbet. På fredag slutar en arbetskamrat hos oss.


Men tyvärr är hon sjuk denna veckan så det är inte säkert att hon kan komma in på kontoret på fredag. Så i värsta fall får någon åka hem till henne och lämna det kort jag gjort och ska visa nedan samt lite avskedspresenter vi köpt. Eller när jag berättade för K att jag skulle sluta och hon också lika spontant och med tårar i ögonen talade om att trots att jag är rätt elak ibland så skulle hon minsann sakna mig. Det jag ändå kommer att ta till mig och lägga som ett mjukt litet paket bomull nära mitt hjärta är det som K sen sa till mig.


Sitter du och ska skriva ett kort till någons födelsedag, till julklapparna (lite tidigt kanske) eller kanske är du bara lite extra intresserad av vad ord rimmar på. I vilket fall som helst är RimLexikon din räddare i nöden. Jag är fortfarande i chocktillstånd över att du ens kan fundera på att överge dina trogna arbetskamrater. Men så ser jag mig om bland de församlade och plötsligt förstår jag dig helt och fullt.


Produktiviteten, till exempel, har sjunkit. Vad skriver man på ett kort till pension Jag ska skicka blommor till en person som går i pension. Men vad brukar man skriva på kortet som är snällt och innerligt?


Jag får bara en massa fånigheter som nästa gång är det en krans vi får skicka, muhahhaah, nu väntar rollator och löständer och liknande, men jag tror inte att min släkts galghumor skulle gå hem i det här fallet. Tur man har några vänner som inte scrappar,.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg