måndag 17 april 2017

Döttrar citat

Ingen kunde skriva så självklara livsvisdomar på ett så klokt sätt som författaren Astrid Lindgren. Hänt har valt ut hennes bästa citat. Kärleksfyllda presenter fyllda av värme och omtanke till världens bästa döttrar ! Kloka, roliga och tänkvärda citat och ordspråk tillsammans med vackra akvareller och foton.


Födelsedag Önskar Dotter : en far, hans dotter kommer alltid att vara pappas lilla flicka ingen roll hur gammal hon blir. För en mor, hennes dotter alltid kommer att förbli liten bit av hennes hjärta och själ. Om du känner på samma sätt för din lilla ängel, skriva söta citat på ett gratulationskort till din dotters födelsedag. Människor bakom dessa citat har levt sina liv fullt ut.


De har inspirerat, motiverat och gett andra en förståelse för livet. Eftersom de också är korta är de otroligt lätta att komma ihåg. Förstör aldrig en ursäkt med en.


Döttrar citat

Roliga citat är citat som får skrattmusklerna att krampa och ger dig ett leende på läpparna. Dessa roliga citatens syfte är att skapa humor om seriösa ting. Några roliga citat döljer viktiga budskap med ett skämt. Det ger både möjlighet till eftertanke, men också en känsla av ironi då vi människor är ganska bra ibland.


Det finns stora talare som har lyckats ge form åt tankar och livet på ett fantastiskt och melodiskt sätt. Till min dotter Du kom som en sol, fick min morgon att vakna och blommorna att blomma Du sprider sådan värme, ser saker med humor, och lockar mig till skratt Du är en klokar del utav mig, ser livet så klart när jag vandrar blind Genom dig har jag funnit mig själv, och vägen till mitt hjärta Jag är så lycklig att just du valde mig som. Här är citat som får dig att reflektera.


Det klassiska grattis på födelsedagen texten kändes lite väl tråkigt och vi letade runt lite på nätet. Vi insåg då att det inte fanns någon riktigt samlingsplats för grattishälsningar så vi tänkte, varför inte sätta ihop en liten lista. Vi kommer fylla på med citat och texter allt eftersom så håll utkik! Ett citat om att hantera och besegra sina rädslor. Citat om att inget är omöjligt.


Annina Rabe listar åtta citat till varför hon bör läsas igen och igen. Här hittar du citat och ordspråk om ronja rövardotter och andra intressanta citat och talesätt. Personuppgiftspolicy Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Det kan vara en konst att se vardagens alla små guldkorn, men kanske är det just den konsten som är nyckeln till lycka… Här delar jag med mig av kloka, tänkvärda och roliga citat som jag stött på genom åren.


Denna hadith ger oss en liten inblick på hur stort det är att få en dotter. Det föklarar även varför Profeten Abraham as bad Gud swt om att få en dotter. Imam Al Sadiq as berättar i en hadith att Profeten Abraham as bad om att få en dotter trots att han hade två söner, Ismael och Isak. Ta del av tänkvärda texter och citat om dotter ! Din dotter håller din hand en liten stund - men ditt hjärta för evigt.


Newsner ger dig nyheter som berör! Om ingenting någonsin skulle förändras, skulle det inte finnas några fjärilar. If you´re not prepared to be wrong, you´ll never come up with anything original. Ordspråk och citat i ämnet: Föräldrar.


Döttrar citat

Ken Robinson ∞ Den enda verkliga upptäcktsresan. Anna fann inspiration här på Talakuten när skrev födelsedagstal till sin pappas 60-årsdag. Hon använde latinska citat så här: Kära pappa, år är väl ingenting att bry sig om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg