fredag 27 januari 2017

Narcissistisk mamma test

Narcissistisk mamma test

Mama är läsarnas mammagrupp de luxe, självklara mötesplatsen för alla fantastiska mammor. Just nu ingår: Eucerin-kit värde 745kr! Beställ smidigt online. Se testvinnare och vilka produkter och tjänster som blev bäst i test.


Detta test har designats för att mäta om din partner har problem med narcissism. Det innehåller frågor och tar inte mer än - minuter. Svara så sanningsenligt som möjligt, välj det svaret som passar bäst.


Vi sparar inga personliga uppgifter. Bor fortfarande hemma med min mamma just nu,är år o ska börja ett nytt jobb nu i höst. Märkte för några år sedan att min mamma började bli mer o mer elak mot mig, sa massa taskiga och elaka saker, som att jag inte får göra si o så, att hon skulle bestämma allt jag gjorde.


Högkänsliga personer har välutvecklad empati och stor förmåga till medkänsla. De kan verkligen bekymra sig om andras välbefinnande, sätta sig in i och bry sig om andra människors problem. Känner du dig arg, tom eller ångestfylld efter möten med din narcissistiska mamma ? Om du har en narcissistisk mamma är det sannolikt att du ofta känner dig t. Ofta handlar det här om att att du pendlar mellan hopp och förtvivlan om du har en narcissistisk mamma. En narcissistisk mamma är som en tornado: var hon än landar slits familjer isär och skada uppstår. Om inte pappan har kontroll över den narcissistiska mamman och håller ihop familjen, är det vanligt att vuxna syskon i familjer med en narcissistisk mamma har stormiga och konfliktfyllda relationer till varandra.


En ögonöppnare för mig. Alla kriterier för hur en narcissistisk person är stämde in på min mamma. Under min uppväxt hade jag aldrig någon att prata med och jag kände mig fast. Jag förstod att det var någonting som inte stämde med min och mammas relation med kunde inte sätta fingret på det.


Jag är charmigare än genomsnittet. Mamman och jag skiljde oss för år sedan, och det har sedan dess varit en enda lång kamp för att hålla henne flytande i vad som för henna varit väldigt omtumlande… min dotter ville dom första två åren inte bo hos mamma för att hon basunerade ut att jag var en dålig pappa, vilket gjorde min dotter väldigt ledsen och förvirrad. Hannas mormor dog när mamman var bara år och några år därefter gifte sig föräldrarna och flyttade till den stad där pappan hade fått jobb. Mamman kom till en plats där hon inte kände någon, med ansvar för en ettårig flicka och Hanna i magen, medan maken låg till sjöss i långa perioder. Hon var ensam och osäker.


Men hos vissa personer är behovet så stort att de klassas som narcissister. Den kliniska benämningen är ” narcissistisk personlighetsstörning” och en sådan person är i längden olidlig att leva ihop med. Misstänker du att din partner har denna störning?


Håll då utkik efter dessa vanliga tecken som kännetecknar narcissister: 1. Därför kan mamma inte sluta hacka på min syster om allt från obetydliga saker som hur hon har håret, kläder, till hur hon beter sig och bemöter andra. Min syster gör alltid fel på något sätt i min mammas ögon, men vad det felet är kan skifta beroende på vad mamma tycker för stunden. Personer med narcissistisk personlighetsstörning har påfallande ofta drag av antisocial eller borderlinekaraktär, som ytterligare komplicerar symtombilden och behandlingen. De mest påtagliga dragen är den orealistiska självbilden, där man ser sig som unik, höjd över mängden, och med rätt till särskilda förmåner.


Claes Andersson: Trump är narcissistisk psykopat Han uppfyller alla kännetecken Psykiatern, författaren och den före detta riksdagsmannen och ministern Claes Andersson säger att han står bakom sitt uttalande i De äldres råd på Yle Vega på måndagen. Donald Trump lider av en personlighetsstörning, säger han. Jag tror mamma skulle kunna ge mer information, jag känner inte pappa inpå själen eftersom jag bara bodde med honom tills jag var knappt två år. Du är inte knäpp … det är din mamma ”. Det var först i vuxen ål-der, när Danu själv blivit mamma , som hon insåg vad hon hade utsatts för under sin uppväxt.


Termen narcissism används också mer allmänt om en självbespeglande livsstil med egoism och förakt för andra, hänsynslöshet och ytlighet. Källa: Nationalencyklopedin. Jag har alltid älskat min mamma högt, såklart - hon är ju min mamma.


Och min mamma älskade mig, när jag var liten iaf. Innan jag fick en egen röst. Mamma är oerhört manipulativ och kan övertala dig till allt, vända på allt, och alltid till hennes egen fördel.


Det var aldrig fel på henne, men alltid på alla andra. Min narcissistiska mamma väljer julklappar som hon vill ha för att sedan kunna låna dem av mig. Därför blir det ofta knepigt när hon ska köpa presenter till dig.


Ett annat tecken på att du har att göra med en narcissistisk kollega är allt drama som ständigt finns närvarande runt personen. Narcissister är experter på att uppvigla, skapa intriger och smutskasta personer som står i vägen för personens stora ego.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg