måndag 16 mars 2015

Intressanta saker att skriva uppsats om

Som medlem kan du ansöka om uppsats - och litteraturstipendium. Unionen har unika förmåner och rabatter. Du betalar bara 1kronor för hela studietiden. Att A from multiple webshops.


Jag har endast skrivit en filosofiessä som jag lagt ner energi på och faktiskt funnit underhållande att skriva. Skriv ett brev till ditt barn.

Denna essä var om moral och om människans natur att döda sin egna ras. Jag är sugen på att skriva ännu en uppsats , essä, men har för nuvarande ingen idé om vad! Jag läser samhällskunskap och ska skriva en uppsats om en samhällsfråga, men det står helt still i huvudet och jag kommer inte på någon som jag kan skriva om.


Jag tänkte att ni kära medlemmar alltid är redo med tips! Det ska vara lätt att hitta information, då uppsatsen ska vara på ca tio sidor. Men nu är det så att jag lagt skolket bakom mig och ska få honom att svimma av den här uppsatsen , INGEN nekar mig!


Så, vad ska jag skriva om ? Vill skriva om någonting som ingen tänker på att man kan skriva om och det ska vara mycket, mycket avancerat. Generellt tycker jag att uppsatserna ska tona ner den egna personen.

Det du skriver om ska handla om det ämne dy sysslar me inte om dig själv. Inte heller bör man skriva sitt ämne som en undervisande text. Att skriva uppsats handlar ju i stor utsträckning om att sätta sig in i ett specifikt ämne och studera och skriva om detta.


Men för att det där ska gå så smidigt som möjligt, och bli så bra det går, är det inte fel att ha koll på saker som meto skrivprocess, referenshantering och så vidare. Det underlättar iaf mycket om man inte behöver läsa sig till allt. Nu var det ju bara tre sidor så det går nog att knep ihop om det mesta, men mitt råd är att du skriver uppsatsen utifrån något intresse. Uppsatser om äMNE ATT SKRIVA OM.


Hjälp med att välja ämne Saknar du idéer om vad du ska skriva uppsats om kommer du att steg för steg få vägledning i hur du ska bära dig åt för att komma fram till det. Vid allt vetenskapligt skrivande finns vissa grundregler att hålla sig till vad gäller den formella dispositionen av det material man vill presentera. Reglerna kan skilja sig åt mellan olika lärosäten och ämnen och när du skriver en uppsats eller rapport bör du ta reda på vilka regler som gäller för just din uppsats eller rapport. Ställ dig frågor so”Vem kan ha nytta av att läsa uppsatsen ? Vad är jag intresserad av att fördjupa mig i och vad skall det leda till?


Vad förväntar sig kursledningen? En tredje sak att skriva om som skulle vara intressant , att undersöka om en som är intresserad av lyx och statusindustrin har lättare att falla för alternativ fakta. Det finns mycket som konkurrerar om uppmärksamheten för den som ska skriva uppsats. Och trots ett intressant ämne kan det ibland kännas svårt att komma igång med arbetet för dagen.


Men det finns några saker du kan göra för att hjälpa hjärnan på traven. Det handlar om att skriva en uppsats som åtminstone någon tycker är riktigt bra, säger Andreas Bergh.

Om du är intresserad av att utveckla en affärsidé har du här möjligheten att ostört få arbeta på det som ska ta dig till toppen, om det nu är en ny behandlingsmetod för kriminella. Jag har fått känslan av att min lärare nog puffat på lite i sina dagar, eller så låter han bara lite drogliberal. ToxicWithaHintOfSteaTycker du kan skriva om skillnaderna mellan olika länders juridik kanske?


Om en häst, med en person ridande på ryggen, avbildats som staty i en park, stegrande med båda frambenen i luften, betyder det att personen dog i strid. Man hittar liksom inte fram till tangenterna som jag brukar säga. Det kan hålla i sig olika länge, men det går absolut att komma ur och vi har satt ihop denna lilla guide om vad du kan skriva om för att komma igång med ditt bloggande ifall det har stannat upp.


Därför kommer här hela roliga och spännande saker att blogga om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg