måndag 25 juni 2018

Kär i mycket äldre man

PIаn vаn zаkеnmаn hееft еnоrmе imрасt ор jоuw inkоmstеn! Vеrdiеn еIkе dаg gеId! Han är helt underbar och varje gång jag ser honom eller hör hans röst känner jag hur otroligt mycket jag tycker om honom. Att borde därmed vara helt perfekt.


Kär i mycket äldre man

Problemet är bara att han är år äldre än vad jag är. Jag har träffat en man. Vuxna kan och fattar dåliga beslut.


Och kom inte hit med sådan argument om hur man för i tiden gifte unga tjejer med äldre män. Slutsatsen man kan dra av det är att män återanvänds, många män blir pappa till flera kvinnors barn och en hel hop karlar får inga barn alls. I dag, när vi blir allt äldre och håller oss allt friskare suddas åldersgränserna ut, men det är klart, förr eller senare kommer åren ifatt oss. Kär i en mycket äldre man , problem.


Vet dock inte om han är seriös? Tidigare var jag inte intresserad av jämngamla killar. Förut var jag gift men skilde mig för att jag insåg att förälskelsen gentemot min man var helt slut och att jag var kär i min nuvarande partner som jag har träffat på jobbet. Tanken att jag är tre år äldre än mamman till kvinnan jag är kär i ger mig ordentlig ångest. En äldre kvinna kan ta med sig mycket till bordet – både emotionellt, ekonomiskt och gällande livserfarenhet.


Yngre män kan känna att de måste imponera för att kompensera den livserfarenhet du har. De blir den bästa, smartaste och mest mogna versionen av sig själva på ett ögonblick, och vad du tycker är viktigt. Sen tänker man inte så mycket på barn, giftermål och sådant då det är så långt kvar tills det är dags för sådant.


Kär i mycket äldre man

SOM SAGT så är det klart man har mycket mer erfarenhet när man är o är klokare o allt men min poäng var att jag är fortets de samma person. Då kanske jag blir kär i en man som då är år äldre. Par där kvinnan är mycket äldre än mannen ser vi generellt ner på.


Det betyder inte att det finns färre äktenskap där detta är fallet, men det är sant att vi har danats av en kultur som inte ser ett förhållande där mannen är äldre , även om det är en ännu större åldersskillna på samma sätt som ett förhållande där kvinnan är äldre. Man kan göra saker man aldrig trodde att man skulle göra. Så ni som inte tror att ni kommer att bli kära igen och tror att allt är hopplöst. Det kommer, jag lovar, ni kommer blir kär igen.


Någonstans där ute finns det någon åt er som skyndar sig så mycket hen kan för att ni ska ses, bara att ni inte vet om det ännu. Terapisnack är ett psykologiforum för dig som har frågor om psykoterapi, panikångest, självkänsla, relationsproblem, relationsbekymmer, otrohet, svartsjuka och mycket mer. Som medlem kan du själv ställa frågor och få svar av andra medlemmar som är intresserade av psykologi.


Det är helt gratis att bli medlem och det tar bara någon. Att kärleken ,attraktionen är slut är väll inget man kan göra så mycket åt men man tackar. Den äldre kvinnan är mycket smartare och angelägen än de egna huvudgruppernas små huvud.


Men hon är inte så bitter och kynisk att hon inte vet hur man uppskattar den udda komplimangen. I själva verket är hon förmodligen mer mottaglig för sin ständigt förhöjda komplimangstilldelning när hon passerar genom sina mellanår. Det har även hänt att när jag är med hennes tjejkompisar så la hon sitt huvud på min axel.


Dock vågar jag inte tro det för att hon är en väldigt vacker tjej och kan få ”vem hon vill”. Det var då jag tänkte att hon kan vara intresserad. Det enda jag ser att jag har fördel av är att jag är äldre än henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg