tisdag 14 mars 2017

Dikt till en vän som fyller år

Grattis på födelsedagen texter och fraser, grattis på födelsedagen text till en vän , till älskling, födelsedagsönskningar, födelsedag hälsningsfraser, födelsedagsgrattis, vers vird års firande, års firande, års rim, års rim, födelsedag dikt till 50-årig, 60-årig, 70-årig, dikt på födelsedagen, födelsedag vers. Kom ihåg att varje år som du fyller , räkna din ålder i vänner och inte i år ! Det är din dag idag och ditt ord är lag. Ha en fin och underbar födelsedag! När man är 6 har man hunnit skaffa alla prylar man behöver.


När du år och vänner fylla Vill vi passa på att hylla. För hyllningars föremål av hjärtat dricker vi en skål. Hur gammal skulle du vara om du inte visste hur gammal du är? Födelsedagsrim – Dikt av 16. Bland årets alla dagar finns en särskilt viktig dag – den dagen då du föddes som blev början till ditt dag.


Det känns så gott att fira den årsdag som blev din – den hör ju till de bästa som funnits någonsin. Varje år till denna dag Mer eller mindre skriver jag. En liten söt och rimmande rad För att du skall bli så glad. Nu skall vi fira din dag min vän För idag fyller du år igen.


Så här du något av mig får. Hoppas du blir glad för det lilla Och att det är något du kommer att gilla. Den ultra höga basen slår i min kropp.


Siluetter av dansande människor fyller sikten framför mig. Jag har sakta börjat nicka i takt till musiken. Jag får tillbaka ett minne från tidigare av kvällen.


Jag tvekade innan jag tog den, en shot inne på toan med kompisarna. Dina glittrande blå ögon är som stjärnor på den natt svarta himmel, och i ditt skratt en livskraft så stark. Ditt brun blonda huvud med virvlar likt en höst vin med en liten kraft från en tornado. Om jag kunde förstå villken livskraft som syr dig och vad som får dig att stänga de blå.


Hej, vilken trevlig sida som gav mig massa inspiration till detta tal som jag delar med mig av nedan. Det var en lärare i arbetslaget som fyllde 65- år när jag var där. Skrev inte ut namnet av respekt, utan skrev det som prickar). Vad som hänt vet vi inte.


Dikt till en vän som fyller år

Du får nöja dig med ett tack från mig. En diplomat är en man som alltid kommer ihåg kvinnans födelsedag men aldrig kommer ihåg hennes ålder. Någon här som kan en vacker dikt som man kan skicka till en vän ? Min vän är väldigt speciellt för mig, och vi står varandra nära, vi har hjälpt varandra genom jobbiga upplevelser, och han är som min bror på många sätt.


Idag fyller han år , och jag ska hem till honom med presenter ikväll. Tal 1: En fantastisk kvinna firar födelsedag. Det här talet hålls av vän , make eller på annat sätt anhörig till en kvinna som firar födelsedag. Bäst fungerar talet om det hålls på ett kalas, men det viktiga är att du som håller talet vill fokusera på att livet handlar om kvalitet och inte kvantitet. Undrar fall du skriver dikter fortfarande så om du kan skriva en dikt till mig som jag kan ge till min bästa sysling nellie hon är helt underbar och min bästa vän hon är som en syster förm mig och jag älskar hon, hon är den bästa om du kan det så är du jätte snäll.


Dikt till en vän som fyller år

Du som håller det här talet är kvinna och du talar till en väninna som fyller jämnt. Precis som rubriken säger handlar det om ett uppdrag. Talet är som en present i sig. Uppdraget lyder att bejaka livet genom att ta hand om sig själv, därför får jubilaren tio punkter som ska hjälpa henne att få en bättre självbild och i längden en mer positiv livssituation. Här kommer några idéer när du skriver ett födelsedagskort med en smula humor.


Till en kvinna som är över och som är en god vän eller släkting: “Nu kommer justeringsåldern, där du hela tiden kommer att behöva justera delar av dig och få dem på plats igen, och söka efter sätt att hålla uppe det som tyngdkraften dragit ner. När man fyller år så är man vuxen med massa möjligheter, fastän man fortfarande är år i hjärtat. Alla dina vänner dör runt omkring dig och för oss överlevande är det återigen som att stå på ett slagfält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg