fredag 3 mars 2017

Byta tändningslås passat 06

Läs mer och hitta närmaste återförsäljare! Välkommen till vår konfigurator. LUPO, NEW BEETLE, NEW BEETLE Cabriolet, PASSAT , PASSAT Variant,. V-har gått sönder och jag tänkte byta det. Volkswagen som passar just dig!


Detta är en forumtråd från Garaget.

Ok, Mät om du har 12volt när du vrider på nycklen på den klena kablen nere vid starten den som kommer från t-låset. Om du inte har volt men du får en signal. Låter väldigt troligt.


Kåpor, ratt, airbag o spakar är inga svårigheter o få av. Se till att koppla ut batteriet bara. När du sen ska ta av tändningslåset (något man MÅSTE göra) Behöver du en avdragare.


Gick skitlätt att byta brytare till tädningen, DÄREMOT så hade jag självklart köpt fel brytare, finns två olika att välja mellan. Blir till att byta till den som passar till våran Golf, men nu vet jag iag hur jag gör.

Att rattmuffen är rosa, det är för att det är frugans bil! Vid start kommer ibland meddelandet steering column lock error upp på displayen och motorn stängs ned efter någon sekund. Efter några försök och ibland en del väntan har jag hittills alltid lyckats komma iväg. Dock har problemet blivit vanligare de senaste veckorna.


Nyckeln går inte att vrida runt. Tändningslåset står i läge OFF och backen är i. Levereras med nycklar. Flatstiftsanslutning: 6. Brytförmåga i startläge: A ( sek), A (sek). Bilen är en -med RP-motor. Om jag kollar i Haynes så måste jag av med ratten och en massa andra grejer för att byta tändningslåset.


Måste jag verkligen det eller finns det någon genväg? Så länge som repkostnad stannar runt de nämnda pengarna tycker jag. S40N och Vhar haft problem med sitt elektroniska tändningslås som vi bytt. Vad finns det att säga om dessa bilarna? Sett att dedt finns både 1och 1hästare,vilken är bäst?


Passat diesel med karossen som kom - 06.

Service och annat nyttigt och bra och veta? En liten instruktion hur du lossar ditt tändlås på en Peugeot Speedfight,. HasSse byter tändlås - Peugeot. DET hade varit lite väl häftigt med lakan för ett sånt. Inte bara ett tändningslås.


Allt inhandlat på hansen. Nackdel : Dyrt att byta , samt att dom på VAG hellre byter hela tändningslåset och dylikt. Hade detta problem på ibizan, dvs att ljusen ej slog på när man startade motorn, men med lite juck så kunde man få igång dom, eller iallafall dimljusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg