fredag 14 september 2018

Till min bästa vän

Till min bästa vän

Maskeradkläder, festartiklar och skämtprylar. Stort utbu Bra Priser. Rolig kalasdukning, häftiga maskeraddräkter och fantastiska festtillbehör. Boka Minen Hotel och spara upp till med Agoda! Du uttalade orden långsamt och såg mig djupt in i. Hur mycket du beundrar din bästa vän.


Oavsett vad det är som gör din bästa vän så speciell så inspirerar hen dig garanterat och får dig att vilja lägga dig till med lite fler av vännens bra. Men han, min vän , var en av ljuspunkterna. Vi reste i fantasins världar genom rollspel som Drakar och demoner och Stjärnornas krig, vi vandrade i fjällen, vakade nätter under stjärnorna och pratade om allt från högt till lågt. När han pluggade i Skåne såg jag också till att hamna där.


Exempelvis när jag höll tal till min vän så sa jag något om att vi inte alltid varit sams, vi kan slåss som hund och katt ibland men vi blir alltid sams till slut och vi är mer som systrar på så sätt än bara vänner. Och nu har jag alltså fått en bror också (och inkluderade då brudgummen alltså). Till min allra bästa vän är en stor roman om livets överraskningar, klass och en vänskap som vill klara allt. Vi får följa Kristina och hur hon formats av sin uppväxt i ett jordbrukarhem och hur slitningarna mellan föräldrarna ligger kvar som en dov ton livet igenom. Ni pratar med varandra varje dag och har en självklar plats i. Du är en självklar del av min familj”.


Det är ett mycket kärleksfullt tal med en humoristisk knorr. Talaren behöver inte nödvändigtvis ha haft just den tilltalade bästa vännen sedan barndomen eftersom vikten av att ha en bästa vän som barn nämns i generella ordalag. Detta tal återfinns även i kategorin Bästa vänner - Bästa väninna. Min bästa vän är min pojkvän David.


Han är den jag ringer när jag är gla när jag är ledsen eller när jag vill bli glad. Han har gjort mig till en bättre människa och han har samtidigt lärt mig hur bra jag verkligen är. Jag kan berätta hemligheter för honom. Jag hoppas att min vän stannar kvar här. Jag har fler vänner som bor i Sverige.


Till min bästa vän

Jag spelar fotboll med min vän. När jag kom till Sverige hade jag inte några vänner här. En vän som du inte många får ha En som med glädje kan säga vad var det jag sa När jag gjort nåt dumt och hamnat i gräl Av många, knepiga och olika skäl.


Hyllningstal till min bästa vän Hela mitt liv har varit fyllt med människor. Ständigt har de funnits runtomkring mig, och för mig delade vi på ordet vänskap. Brev från din bästa vän.


Till min bästa vän

Min uppmaning till dig är att älska dig själv större och hjärtligare än du älskat och blivit älskad av någon annan människa. Till dig, min bästa vän och själsfrände. Jag vill bara säga hur tacksam jag är som har dig.


Northern Light Pictures, Production. Nollbudget Emil Assergård - Jag råkade sälja min bästa vän. Hemsida: emilassergard.


En vardagsskildring vars livsöden präglas av arv, miljö och maktstrukturer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg