onsdag 12 september 2018

Citat om kärlek

Citat om kärlek

Kärlek är något vi alla vet om. Våra föräldrar, pojkvän, barn, husdjur, vänner etc. Dessa citat av kärlek visar de saker du behöver veta och se. Utan kärlek finns inget liv.


Jag hoppas att du kommer att dela sjuka med de du älskar. Anne Swärd Lyckan slinker in genom en dörr som man inte visste att man lämnat på glänt. I många fall är citat kopplat eller inspirerat av handlingar, och används ofta som en reaktion på vad som har hänt.


Citat är korta, exakta meningar som ofta innehåller meningsfull visdom och intelligens. De används på alla språk, men på vår hemsida har vi översatt alla utländska citat till svenska. Letar du efter visdomsord om kärlek eller citat om kärlek har du kommit rätt! Här är vår samling med visa ord om kärlek.


Citat om kärlek

Från liv till kärlek och allt däremellan. Vänligen läs vårt urval av de bästa citat här. Citaten handlar om allt du kan tänka dig, men framför allt kärlek.


Det bästa i livet är trots allt kärlek , så det är inte konstigt att de bästa citaten handlar om just det ämnet. De bästa citaten är ofta också de som resonerar med dig mest. Det kan vara en konst att se vardagens alla små guldkorn, men kanske är det just den konsten som är nyckeln till lycka… Här delar jag med mig av kloka, tänkvärda och roliga citat som jag stött på genom åren. Astrid Lindgren- citat vi aldrig glömmer.


Citat om kärlek

Här hittar du ca 200st skarpa och upplyftande citat för att inspirera dig till ett härligare liv! Citat i sig själva kan ha olika betydelser, de är vad vi själva gör dem till. Citat om att tackla motgångar “Problems are opportunities in work clothes” Henry J. Kända citat kommer aldrig att bli ett utdött mode, eftersom de har så mycket att säga med så få ord. Om du anser att det saknas ett eller flera kända citat på den här listan är du välkommen att skicka dem till mig.


Mer citat i vardagen Om man vill ta del av fler citat i vardagen så kan man göra det till vana att varje dag till fikat ta del av ett citat. Det blir extra kul om man kan dela citat om kärlek med arbetskamrater så att alla får fundera lite på betydelsen. Ibland behöver man ett bra citat som påminner en om vad som är viktigt här i livet, när det kommer till vänner och till kärlek. De här visdomarna, som Alex Noriega har illustrerat och lagt upp på sin blogg Stuff no one told me, borde vi kanske ha fått lära oss i skolan. Vettiga vitsor eller hur?


Jag har gömt mig ända sedan jag var fem, men flickorna hittar mig hela tiden. Letar efter roliga citat om kärlek , bröllop mm att ha i festhäftet. Inte som barn sagt det har jag redan utan jag vill ha andra.


Kanske har du redan gjort det utan att ens inse det. Men vad som verkligen spelar roll är att veta att vi alla är kapabla till det. Här kan du hitta ordspråk både med tema på kärlek och bröllop. Du kan hitta både latinska och svenska, även roliga och kända sådana.


Det kommer även finnas möjlighet att hitta citat. En sann vän är en sällsynt fågel. För fler ordspråk och citat gå in på ordsprak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg