torsdag 17 januari 2019

Solja krapu hur kunde du

Solja krapu hur kunde du

Sök bland foton, listor och bilder från din skoltid! Som den där gången – har du glömt? Goddag Så där bara: Goddag Ungefär som att du skulle önska att jag skulle ha en god dag liksom att just jag skulle ha en god dag Eller: Hej på dig, du ! Två av hennes mest älskade dikter är Jag behöver busschauffören och Det började så oskyldigt med diskbänken. Solja Krapu -Kallio: Våra roller följer med oss Här samlas hela samhället. Vi delar data med sociala medier, annons och analyspartners vilka kan kombinera datan med annan information som du delat med dom.


Genom att använda hemsidan godkänner du användningen av cookies som beskrivs i våra villkor. Jag lyssnar mycket, tjuvlyssnar också gärna, och iakttar saker som händer omkring mig, lägger märke till detaljer, hur saker känns och luktar. Det händer att jag antecknar det jag upplevt, men ofta blir saker bara kvar någonstans i bakhuvudet och hoppar fram när jag till exempel skriver dialog i en berättelse. Hur kunde han göra bort sig så inför den där tjejen?


Vad ska hon tro om honom nu? Men kanske kan han skriva en dikt om eländet? I parallella handlingar möter vi Tim och Heidi. Alltid bra priser, fri frakt från 1kr och snabb leverans. Om busschauffören vill jag veta mera – jag ska gå ut och köpa boken kvickt.


Om lillbrorsan, en annan grabb av vikt, ska jag mig sedan skyndsamt informera. De fick ju böcker om sig bådadera – jag känner avun är det underligt? Antingen sänker vi eller så höjer vi myndighetsåldern, tycker jag. Deliriumgubben, businesskvinnan med pumpsen, gamla tanten med tryck över bröstet.


Om man utgår från hur länge en person räknar sig som ung i Sverige borde. Skickas inom 3-vardagar. Soljas modersmål är finska, men hon bor i Sverige och är helt tvåspråkig. Solja har vunnit SM i Poetry Slam två gånger. Hon skriver på svenska, men hennes dikter finns också översatta till finska.


Att samtidigt läsa och lyssna på dikter hemma i fåtöljen gav onekligen läsningen en extra dimension. Jag skriver till er för en väninnas räkning. Om du behöver mig av Solja Krapu. Välkommen till Lördagssoffan Solja ! Du började som din poetiska karriär med att vinna Poetry slam i Sverige för över år sedan.


Jag vill först och främst fråga (eftersom jag själv har noll koll på poetryslam)…Vet du hur scenen ser ut idag jämfört för två decennier sedan. Vad har förändrats om något har gjort det? Han måste ju ändå få ihop något inför uppträdandet ikväll. Solja berättar om sitt författarskap och inspirerar eleverna till skrivande. Eleverna har möjlighet att delta i årets skrivtävling med teamt Horisont.


Solja krapu hur kunde du

Jag kände någonting på mig, men jag visste inte vad det var. Mariehamns stadsbibliotek. Det kändes tomt och ensamt, som om du lämnat mig, vad är det här för känsla?


Jag kan inte vänta och vänta, jag måste få ett svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg