onsdag 30 januari 2019

Hur länge har man mens

Pröva våra bli gravid-tillskott! Här kan du läsa allt om vad mens är och vad du kan förvänta dig av din mens. Läs mer om mens och allt omkring det.


Ta del av information och tips på Libresse. Vi hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. De besvär du kan få när du har mens kan variera från en gång till en annan, både vilka besvär du får och hur svåra de är. Har du så svår värk att du inte kan leva ditt vanliga vardagsliv kan det vara endometrios. Ibland kan du behöva göra en gynekologisk undersökning för att få reda på varför du har besvär med din mens.


Det är ofarligt att skjuta upp mensen och det kan göras när man under ett tag har använt ett preventivmedel såsom p-piller, p-plåster eller p-ring. Ett annat alternativ som kan användas för att skjuta upp mensen är tabletter med gulkroppshormon, vilket även det är en säker metod. Kan en tampong försvinna? Här svarar UMO:s barnmorska Therese Zetterqvist Eriksson på några av de vanligaste.


Nu har jag inte läst alla kommentarer, men man har mens ca en gång i månaden (ungefär var 28:e dag, varierar lite) och mensen pågår i 3-dagar vanligtvis. Hur länge pågår er mens ? Min mens är lite oregelbunden, men de känns ändå som att den kommer gång i månaden, men ibland dröjer de längre , o ibland mindre innan den kommer. Så vet inte riktigt hur lång min menscykel är. Men de jobbiga är för mig, är att jag kan ha mens i ungefär 7-dagar.


Mensvärk utan mens, hur länge? Det finns hjälp att få mot klimakteriebesvär. Det kan också variera från gång till gång. Klimakteriet kan sträcka sig från ett halvår upp till fem år.


Kvinnor har mens upp till - års ålder. När och hur länge är man i klimakteriet, och vilka är symptomen på klimakteriet? Därför är det bra att veta vad du egentligen har att göra med.


När kommer du egentligen i klimakteriet, vilka är symptomen och hur länge varar klimakteriet? Om du träffar rätt med ägglossningen så varierar din chans att bli befruktad beroende på hur gammal du är. Men med åldern minskar chansen. Det kan kännas skönt att inte längre ha pms, mens och mensvärk.


Du kanske har möjlighet att byta jobb eller skaffa en ny hobby. Vissa känner att de får bättre självförtroende och inte bryr sig så mycket om vad andra tycker längre. Vissa kvinnor har mens bara ett par dagar medan andra har sin menstruation i upp till en vecka. Det är vanligt att ha sjukdomen utan att få några symtom alls, men ett av de vanligaste symtomen är att du blöder mycket, länge och har ont under menstruationen. Jag kom ihåg från sexualundervisningen i 7:an att vi lärde oss att man hade mens i 3-dagar.


Men det som alltid har förundrat mig är att jag har mens i cirka dagar (dagar riklig). Att man med tiden blir bredare och kraftigare har då knappast med skelettet att göra utan här rör det sig nu om muskel- och fettvävnad! I själva verket är hur länge man ska amma något som varje mamma-barn-par bör bestämma över själva.


Hur länge har man mens

Jag har haft regelbunden mens det senaste året och det senaste halvåret när jag kollat med ägglossningstester, så har alltid min mens kommit dagar efter ägglossning. I morgon är mensen en vecka sen har aldrig hänt mig innan, testade med testlagrets test i går men det var negativt. Eftersom en tampong funkar så att den suger upp mensen inne i slidan så har mängden mens betydelse för hur länge man kan ha i tampongen - mycket mens så byter man oftare, mindre mens lite mer sällan. Jag har allting man ska ha i puberteten men jag har haft flytningar i typ veckor och har jätte mycket flytningar. Jag är och ska fylla 12.


Jag har haft ont i magen dom senaste dagarna och jag är rädd att jag ska få min första mens. För man brukar ha flytningar ganska länge först! Jag vet att man ska vara hemma tills dom torkat ut helt men ungefär hur länge har ni varit hemma med dom?


Det var måååång år sedan dom första barnen fick det och nu har lilleman fått det (så jag minns inte).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg