fredag 7 december 2018

Gravid vecka 30 trött

Gravid vecka 30 trött

Få en ökad förståelse av barnets utveckling i magen. Vi erbjuder diagnos, behandling och uppföljning av testosteronbrist direkt i mobilen. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Gravid vecka – din kropp.


Du är gravid i vecka och har nu bara veckor kvar. Många av de graviditetssymptom som var vanliga under den första tiden kommer nu tillbaka. Det är vanligt att du har ömma bröst, att du känner dig trött och du behöver säkert gå på toaletten och kissa hela tiden. När du är gravid i vecka så har du bara en knapp fjärdedel kvar av graviditeten.


Barnet sover nu under längre sammanhängande perioder, vilket är anledningen till att du nu säkert märker av ett tydligare mönster av vakenhet (när barnet rör sig) och vila (där barnet är stilla). Jag känner mig stor som ett hus. Jackan går inte att knäppa, skorna går inte heller på. Böja sig efter något är det inget tal om och har man lagt sig ner så ligger man där tills någon kan dra en upp. De sista veckorna av graviditeten behöver kvinnan vila allt oftare.


Precis som i början av graviditeten är det vanligt att man de sista veckorna känner sig extra trött. Ta vilopauser ofta och ät ordentligt. Kvinnans lungkapacitet har ökat vilket är en förutsättning för att orka syresätta sig själv och barnet. Sjukligt trött - gravid v Jag har sedan i förrgår varit sjukligt trött.


Orkar knappt vara uppe alls, vill helst ligga hela tiden. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det påminner om hur jag mådde efter min andra förlossning då jag hade en infektion i kroppen, men det har jag inte nu. Barnet sparkar oregelbundet under veckorna – och blir därefter mer regelbundet så du kan känna igen ditt barns egenheter.


Har du en fråga om graviditet? Vill du läsa hela frågan om trötthet kan du göra det här. Upplever du extrem trötthet under graviditeten eller bara lite tröttare än när du inte är gravid ? Lotta väntar sitt första barn och är gravid i vecka 30.


På sistone har hon drömt mardrömmar nästan varje natt. Precis som Malin Unebrand-Almgren beskriver, är det livets ytterligheter som gestaltar sig på den inre scenen. Det känns helt enkelt inte bra längre.


Och det kanske inte är så konstigt, kan ju inte begära att mina stackars ben plötsligt ska dra runt på kg extra. Annars har det blivit styrketräningspass och en långpromenad. Men som sagt, träning har inte direkt varit prio ett den här jobbiga vecka 30. Sedan en vecka tillbaka har jag varit väldigt trött och fått vara hemma från jobbet några dagar. Jag är gravid i slutet av v 6. Jag arbetar på dagis vilket är ganska fysiskt ansträngande.


Mår även lite illa men det är tröttheten som är värst. Din bebis kan höra, öppna sina ögon och känna om du är stressad eller upprörd. Mer om graviditeten i vecka 30. En liten milstolpe för mig, i alla fall mentalt. Dessutom finns det en viss lättnad att gå in i vecka för det händer något även hos andra när man säger någonting med en trea framför när de frågar hur långt gången man är.


Trött hela tiden, gravid i vecka 27. Nu kan du behöva resa dig lite långsammare än vanligt eftersom blodtrycket inte alltid hänger med. Kräktes konstant från vecka 7-vilket nu känns som en dröm.


Det är mitt första barn efter många års kamp, med missfall och svårt att bli gravid. Nu känns det mer verkligt efter RUL. Det kan vara svårt att sova ordentligt, så vila gärna ofta under dagen.


Gravid vecka 30 trött

Det börjar bli dags att ha en förlossningsväska redo och färdigpackad. Tänk på att det inte spelar någon roll om du har liten eller stor mage under graviditeten, det som är viktigt är att din kurva ökar som den ska Nu kan din bebis känna om du är stressad eller upprörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg