fredag 30 oktober 2020

Verser till guldbröllop

Jag gratulerar er till detta datum, och önskar fred och förståelse för dessa segrar! Färgen på guld - en symbol för hösten, den tidpunkt dåDet börjar bli dags att skörda, belöning för sitt arbete. Så våra föräldrar firar deras guldbröllop , och resultatet - glada barn och barnbarn - är vid bordet. Ja nu ska jag försöka att få till några inlägg igen då.


Tar denna inspirationsrubriken till mitt sjätte inlägg för denna dagen. Jag har inte skrivit någon dikt eller vers till något slags bröllopsfirande alls.

Inriktning: grattis till brudparet dikt, lyckönsningar till brudparet dikt, lyckönsningar till bröllop, dikt till brudparet kort, tekst till bröllopskort, kärleksdikter, bröllopsdikter, bröllopshälsningar, dikter på bröllopsdagen, dikt till nygifta, bröllop vers , fina bröllopverser, kärleksdikter bröllop, kärlek vers , poesi till. Till dig känner jag sådan storhet, inget jag med gåvor kan visa. I talet beskrivs att du går till nya utmaningar, snarare än att du har sökt dig från den befintliga arbetsplatsen. Medarbetarna tackas för att de har bidragit till att du trivts bra på ditt arbete.


Talet återfinns även under kategorin ”Bolag: Chefen talar – Chef talar till personal” med snarlik rubrik. Kategorier till guldbröllop och silverbröllop: Tal till Guldbrudpar Detta talet till Guldbrudparet innehåller mycket humor, precis som det ska vara med ett sådant tal. Tal för Guldbröllop , från honom till henne Detta är ett tal från honom till henne på den stora dagen.


Till de som har varit gifta i femtio år och firar guldbröllop kanske någon god vän eller anhörig skriver en vacker dikt. Själv känner jag inte en enda som har varit tillsammans så länge - och ännu mindre varit gifta i år.

Vad fint med guldbröllop ! Tänk om man fick uppleva det. Här är en dikt jag tycker är jättefin och som kanske kan passa. Om den är för lång kan du ju bara ta med sista versen som är huvudpoängen.


Kärleken är ett övergående vanvett, den bryter ut som vulkaner gör och sjunker sedan undan. Till vänster, den vita rutan är vellum fastsatt med brads. De som ska ge bort kortet kan skriva sin egen hälsning ovanpå och stoppa ner ett foto av paret bakom Vellumet.


På högra sidan är första versen och refrängen från Ted Gärdestads låt För kärlekens skull Jag har skrivit ut det på Vellum och sedan embossat med clear sparkle. Bröllopstelegram och postogram. Texter till telegram och postogram till brudpar. Dessa texter kan du även skriva in i. Talen här nedan är konstruerade så att du kan redigera talen efteråt och i några av talen kan du lägga till egna historier som gör talet mer personligt.


Kärlek så djup, så utan slut, finns grävt inuti mig, inuti mitt hjärta, liksom stumt skrikandes hemlighet. Det är inte för intet allt jag kan säga är att jag älskar dig. Skulle verkligen vilja ha en fin vers att ge till m2bs farföräldrar på deras guldbröllop , ingen som har någon på.


Jag sökte på guldbröllop , och då dök din sida upp. Vi ska äta middag på restaurangen Söderhielmska i Gävle. Det är ju inte så många som får den turen att få uppleva ett äktenskap i så många år.

Själv så firar jag och min man år nästa år! En samling av olika textförslag för dig som gör kort för olika tillfällen. Grattis till er som fick varann idag, fast i och för sej så hoppas jag, att det inte ska hålla, för då slipper jag kolla, på bruden endast i smyg!


Brudens hemliga älskare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg