tisdag 11 augusti 2020

Vill träffa någon

Stefan har varit ensam i fyra år, nu vill han träffa någon men klarar inte av Tinder eller sociala medier. Sexologen Suzanne Lindström svarar och ger råd. Du kommer snart att upptäcka att många andra i ditt område letar efter den som är special precis som du är. Om den du ska träffa ändrar mötesplats strax innan ni ska ses, fundera på om det känns som en trygg plats. Säg att du har ångrat dig, om något känns konstigt.


Ta med någon till träffen om du vill. Låt inte personen hämta dig hemma, om du är ensam hemma. Det är aldrig ditt fel om den du träffar gör något med dig som du inte vill. Han vill gärna träffa någon som han kan träffa på riktigt utan att resa land och rike runt och någon som vill bo här i den här staden.


Inte någon för ung eller gammal, någon som är seriös och vill satsa på familjelivet. Läs mer: Tips för dig som vill men inte hinner träffa någon. Bästa sättet att träffa någon är egentligen flera olika sätt i kombination… Ett viktigt sätt är att våga vara tydlig med att du är singel och vill träffa någon.


Det här funkar i princip alltid! Nästa gång du är på fest eller tar en fika och ser någon du tycker verkar intressant, be hen ta en bild på dig och dina vänner. Istället för att sen bara gå därifrån, börja prata med. Barn kan drabbas en hel del när en förälder bryter upp med någon även om du inte anser att det var så ”allvarligt”. Om du vill träffa någon med barn måste du vara öppen för tanken att satsa på ett långsiktigt förhållande och vara redo för att låta nya människor komma in i din vardag.


Blir man sugen på sex tycker jag mig se att för de flesta är det en bra idé att vänta med samlag någon eller några dejter. Däremot kan man ju hångla och se om man tänder till! Jo, så vill jag som vanligt betona hur viktigt det är med säkert sex innan man lärt känna varandra djupare.


Vill träffa någon

Kondom är det som gäller. Jag är klar med allt mitt gamla och vill gå vidare och träffa en kille och några vänner. Träffade en kille men det blev inget. Känner mig väldigt ensam.


Vi känner alla någon gång behovet av att träffa nya vänner. Det är åtminstone ett superbra knep när du vill ta kontakt med någon , men inte riktigt vet hur du ska börja. Flytt till ny sta singel när alla andra är i en relation, först i kompisgänget att få barn – anledningarna kan vara många. GoFrendly är appen för dig som vill hitta nya vänner.


Vill träffa någon

Jag känner igen mig i att det har varit svårt att hitta vänner som kräver att man alltid ska vara. Eldkvarn fick en dunderhit med låten Kärlekens tunga, och psykologer världen över menar att kroppsspråket står för mer än hälften av all kommunikation oss människor emellan. Därmed är kroppsspråket ett hett ämne när du dejtar och vill träffa någon. Jag ser absolut fram emot att träffa någon , men jag springer inte runt och letar ­desperat. Vart hittar man en pojkvän, och vart hittar man vänner att snacka med?


Om jag möter någon så vore det jättemysigt, men det vore ändå bara en bonus i mitt liv. Jag är så mycket tryggare i mig själv, vilket är en fördel med att bli äldre. Förhoppningsvis är det samma sak för den jag träffar.


Vill träffa någon

Att vara ensam behöver inte vara dåligt. När du ser ut som skit, när du ser som att du svälter, när du inte kan prata, inte kan skita och inte kan dricka vill du helst inte träffa någon heller. Och folks reaktioner när de får syn på dig mitt i allt? Skräcken syns i deras ögon och ansikten. Har du insett att det är en myt att ”du hittar någon först när du slutar leta”?


Skriv inte ut personnummer eller telefonnummer i din kontaktannons. Låna inte ut pengar till personer du får kontakt med via annonser. Får du svar som innehåller länkar, klicka inte på dessa.


Bestämmer ni er för att träffas – gör det på ”neutral mark” med andra människor runt omkring, som ett café, museum eller restaurang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg