fredag 28 augusti 2020

Vilken kyrka tillhör jag

På många andra ställen kan du regelbundet fira gudstjänst på svenska och få träffa en präst. Svenska kyrkan i utlandet (tidigare kallad SKUT) har församlingar på drygt orter. Denna länk kan du använda om du tillhör den församling som är kopplad till din hemadress.


Undervisning Barns trygghet i kyrkan Barnundervisning Konfirmandundervisning Föräldragrupp Vill du bli katolik? Vår församling Stockholms. Kolla deklarationen, där brukar det stå.

Jag tillhör en församling som har flera kyrkor , men tillhör kyrkan som ligger närmast min bostadsadress. Jag vet inte vad det egentligen innebär, kanske att mina skattepengar går till just den kyrkan , men vi fick gifta oss i vilken kyrkan vi ville inom församlingen utan extra kostnad. Jag håller på och försöker arrangera min sons dop, men jag vet inte vilken kyrka jag tillhör , villken jag är skriven i och det måste jag tydligen veta har de sagt när jag har ringt. Jag är döpt katolsk men konfirmerad protestant.


I min släkt är ala katoliker. Vilken församling tillhör jag ? Då ska du alltid vända dig till din församling i första hand. Då är det också din närmaste församling du ska kontakta.


Du tillhör den församling som ligger närmast den adress där du är folkbokförd.

Skriv in ditt postnummer nedan så får du upp din församling. Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder kakor. Den vanligaste frågan vi får från våra besökare är “vilket fackförbund skall jag tillhöra ? Ibland är det enkelt att ge ett svar då yrket endast omfattas av en facklig organisation andra gånger lite mer komplicerat då det för vissa yrkeskategorier går att välja olika fack.


En fristående a-kassa kan vem som helst tillhöra medan en a-kassa som är knuten till ett fackförbund har vissa begränsningar. Brännkyrka församling tillhör Stockholms stift. Ekumenisk samarbetspartner är Älvsjökyrkan (Equmeniakyrkan). Klicka här för att se kartan i större format.


Handlar inte vår kristna tro i grunden om kärlek, kraft och acceptans, så vilken kyrka ska jag bekänna mig till? Jag har tillhört en frikyrka, en Pingstförsamling. O jag har inte mycket kunskap om olika kyrkor o tillhörigheter så. Jag tänker att om du känner att din kristna tro är ankarlös, läs bibeln. Arbetslöshetskassan är ett försäkringssystem som betalar ut inkomstrelaterad försäkring till sina medlemmar vid arbetslöshet.


Du behöver inte bekymra dig om vilken församling du tillhör. När du får hem din utträdesanmälan behöver du bara signera och posta anmälan i det medföljande kuvertet. Det tar vi reda på åt dig.


Kuvertet är frankerat och adresserat till din församling.

Länge var jag en högkyrklig lutheran som la väldigt stor vikt vid sakramenten och kyrkliga traditioner, vilket krockar rejält med hur svenska kyrkan utvecklats. Jag hade först då tankar på att närma mig Missionsprovinsen, vilket är en högkyrklig och traditionell falang inom svenska kyrka , men ju mer jag undersökte reformationen och. Nu drömmer jag om att få arbeta som receptionist, säger Roza.


En äldre man från Bagda Rafi Melekian, 6 berättar att han före flykten arbetat som elektriker i Bagdad men att han i Kurdistan blev chef för ett elektrikerföretag. Han berättar att här är alla kristna oavsett vilken kyrka man tillhör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg