fredag 18 december 2020

Varför svenska män väljer thailändska kvinnor

Och man måste översätta och berätta varför man reagerar som man gör i vissa lägen. Att de svenska männen enligt rapporten väljer yngre kvinnor ligger dess-utom helt i linje med hur samhället ser ut, enligt professor Lars Jalmert. Det var först nyligen som vi i Sverige förbjöd olika åldersgränser för män och kvinnor på krogar. De tre första månaderna i år kom 5thailändska kvinnor till Sverige för att leva med en svensk man. Kannika Singthong, 2 tycker att svenska killar är snyggare än thailändska.


Varför svenska män väljer thailändska kvinnor

Varför väljer de varandra och vem. Sambon Niclas From, 3 har alltid varit svag för asiatiska tjejer. Thailändskor tilltalar mig extremt mycket.


Det har känts som en tidsfråga innan jag skulle bli ihop med en tjej därifrån. Jag har precis äktat min fjärde thaifru och känner att alla mina thaiförhållanden givit mig något men att jag nu ’hittat rätt’ på allvar. Hur i hela friden tänker de svenska män som importerar thailändska kvinnor ? Jag pratar inte om de som faktiskt förälskar sig och har ett förhållande på lika villkor, utan på de som hänvisar till hur mycket de har betalat för att få hit en thailändsk kvinna och att hon därmed ska betala tillbaka på diverse nedvärderande sätt.


Varför svenska män väljer thailändska kvinnor

För mig var det busenkelt, jag har alltid tyckt att dessa kvinnor är väldigt attraktiva efter att jag kikat i smyg på dom under mina många resor till Thailand med min fd fru. Medan de svenska kvinnor som gifter sig med en utländsk partner väljer en jämnårig man från Väst- eller Nordeuropa. Svenska män vill ha yngre kvinnor från Asien och Östeuropa.


Får man spekulera vilt så är det vanligare med stora åldersskillnader i fattiga länder, säger forskare Thomas Niedomysl. Svenska kvinnor är inte heller ekonomiskt beroende av män och om de inleder en relation med illegala invandrare - män från Gambia, Kurdistan, Irak etc - så har kvinnorna i regel maktövertaget. Mannen i fraga tar tjejen, som i vanliga fall aer upp till ar yngre, hem till Sverige.


Varför svenska män väljer thailändska kvinnor

Daer far dessa kvinnor uppleva, inte alla, det mest foernedrande som dom nagonsin gjort. Det aer manga gange de maen som inte skulle ha en chans att kunna fa en svensk kvinna att leva med! Kvinnor misshandlas, hotas och foernedras av manga svenska maen. Jag tror det är en frustration som finns hos människor. Det här med att åka till Thailand har blivit en del av svenskheten.


Man har kollektivt valt att sätta på sig skygglappar. Om vi vill locka fler kvinnor till yrken som ingenjör måste vi jobba med förlegade stereotyper som att män skulle vara mer tekniska än kvinnor. Vi måste börja prata om könslikheter hellre än könsskillnader, säger Una Tellhe en av forskarna i projektet, i ett pressmeddelande. Många som resa till Asien till exempel Thailan Kina, filipinerna, osv väljer att gå till dåliga platser, självklart träffar ni bara dåliga kvinnor. Men vilken sajt eller app ska man välja ? De introducerar stolt sina vackra Ryska kvinnor till allvarliga män som söker efter en partner.


Tjock och fet börjar bli flintis byxorna börjar hänga för han får inte upp dom pga av den stora tjocka ölmagen. Sitter vid tv:n och tittar på någon typ av sport med ett par öl och en påse chips, fötterna på bordet stinkande av fotsvett sen undrar han varför frun inte är sugen. Du har “övergett” din man och därmed finns inga hinder för henne att närma sig honom. Att ni formellt fortfarande är gifta, saknar betydelse.


Som sagts här tidigare, begreppet särbo finns inte i Thailand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg